Hösten ligger mig nära om hjärtat..



Även om mörkret kommer tidigare
Även om luften känns kallare
Även om det bjuds på regn och rusk
så längtar jag

För det är då tiden verkar stå still
när mina kinder blir röda i kylan
när världen är prydd i guld
när solen släpper in sitt varma ljus mellan trädens röda blad

då är jag lycklig










Mathias, en inspirationskälla..

Denna bild var inspiration till den målning jag arbetar på just nu.
Tack Mathias!


"And the sea is just a wetter version of the skies..."

Rubrik: Regina Spektor - Folding Chair















Bröllopstårta med röda rosor..

..och så hamnade rosorna på tårtan, och visst blev det vackert.
Men jag vet inte om jag gör om det.




Från Rosa till Röd, med hushållsfärg..

På caféet har mamma fått en beställning på en bröllopstårta. Den ska smyckas med ätbara rosor. Men tyvärr så var rosorna rosa istället för röda och bladen i någon slags mintig åttiotals-pastellfärg istället för gröna.
Jag och Madelaine kom till undsättning och satte oss för att måla dem med husållsfärg.
Och med hushållsfärg menar jag naturligtvis vanlig ätbar karamellfärg.

Imorgon bygger vi ihop tårtan,
tänkte ta lite kort som jag kan lägga ut sen.









Will I be beautiful even after I'm dead?



Direkt från skissblocket
Juli 2009



Chokladfest..


















Sitting in the garden..



Direkt från skissblocket
September 2009





Bland änglar..















En favorit..

 

 


RSS 2.0