Dåligt med idéer..

Nu är det mycket pågång..


Skissa är kul.
Jag borde skissa ihop en "ensidesserie".
Har dock inga idéer.







Skolarbete..



Igår hade vi redovisning i skolan i kursen "Retorik och Berättarteknik". Det gick bättre än förväntat, så vi, våran grupp, var nöjd med vårat arbete när vi gick hem. 

Det här var en del av mitt arbete.







Jag älskar att solen skiner..

Jag älskar att vakna på morgonen och se solen lysa in genom fönstret, då vet jag alltid att det kommer att bli en bra dag..

 




En blandninga av foton från alla hjärtans dag förra året, en tecknad bild som jag slängde ihop inatt och lite Photo Shop.




 


Kladdig konst..

Kakor är också en konst.

Jag måste säga att jag är otroligt stolt över min kladdkaka.
Visst är den väl snygg?!

Receptet fick jag av Elina för flera flera år sedan.
Men det är fortfarande världens godaste kladdkaka.
Tack Elina!


Have you ever thrown a fistfull of glitter in the air?



Inspiration:






Have you ever fed a lover with just your hands
Closed your eyes and trusted
Just trusted

Have you ever thrown a fistfull of glitter in the air
Have you ever looked fear in the face and said, "I just don’t care"

It's only half past the point of no return
The tip of the iceberg
The sun before the burn
The thunder before the lightning
The breath before the phrase
Have you ever felt this way...










Hälsa på hemma..




Ska sätta mig på tåget om en timme för att åka till Hofors.
Faktiskt skönt att hälsa på hemma, det händer inte allt för ofta.

Fotot är Johans presenter och kort han fick för att han fyllde år. Enhörningen är en gammal skiss.


Skärpning!

Om jag har skaffat en ny blogg så får jag väl hålla den uppdaterad?!
Skärpning för min del!

Då delar jag med mig av en bild direkt från skissblocket.
Vill minnas att jag gjorde den någon gång i Juli 2009.

 

 

 


 

 

Sitter i skolan nu, men ska springa iväg till tåget. Måste komma hem då jag har en filmanalys att skriva på Pans Labyrint. Väldigt inspirerande film faktiskt. Vi får se om det kommer något kreativt utifrån den.

 

 

 


RSS 2.0